6 november 2010
Ziggo: onbenullig of minachtend

Na een indrukwekkende voorstelling over Anne Frank en daarna de gezellige verjaardag van Agnes en Jan hadden we bij thuiskomst in de nacht van vrijdag op zaterdag geen internet. Ook op zaterdagmorgen was de verbinding nog niet hersteld. In de loop van de dag bleek bovendien dat we ook geen televisie hadden en ik dus de uitzending over het schaatsen moest missen. Intussen had ik wel mijn logs over de cachedag op vrijdag met Paul alvast in GSAK klaargezet. Zo nu en dan heb ik gecheckt of de verbinding al weer in orde was. Pas aan het einde van de middag, toen de uitzending over het NK afstanden net was afgelopen, gaf de televisie weer beeld. Het internet daarentegen was nog onbereikbaar. Ik heb daarom informatie gezocht op de teletekstpagina van Ziggo. Keurig worden in het menu drie pagina's aangegeven met info over storingen voor televisie, internet en telefonie. Het voordelige drie-in-één pakket waar ze zo verschrikkelijk veel reclame voor maken. Nieuwsgierig heb ik het nummer van de pagina over internet ingetoets. Een normaal denkend mens zal het niet willen geloven maar het stond er toch echt.
Kijk voor actuele storingsinformatie op: www.ziggo.nl/help.
Zou de schrijver van deze tekst nu nog niet weten dat het bij een storing op het internet vooral gaat over het niet kunnen bereiken van websites. Het bevestigt het bericht in de media van afgelopen week dat de klant na het tekenen van de overeenkomst totaal onbelangrijk is voor veel bedrijven. Na het lezen van de bovenstaande tekst van Ziggo is het tevens dus niet verwonderlijk dat vooral providers hoog scoren op de lijst met de meeste klantonvriendelijkheid.
Ik vraag me in alle ernst af of deze verstrekking van informatie nu onder onbenulligheid of onder minachting valt?

Terug naar WeblogTerug naar boven Startpagina