25 juli t/m 4 augustus 2012
The Canadian invasion

De familiereŁnie, die door ome Aad en zijn kinderen ter gelegenheid van zijn 85ste verjaardag was georganiseerd, trok niet alleen een groot aantal Hollandse bezoekers maar ook uit het buitenland was er een flinke afvaardiging. Om iets terug te kunnen doen voor de geweldige verzorging, die wij vijf jaar geleden in Canada van onze familie hadden gehad, waren George en Brenda nu een tiental dagen onze gasten. Naast het bezoek aan de reŁnie hebben we samen met de andere familieleden nog verschillende uitstapjes voor hen en de Australische tak georganiseerd. Na hun aankomst op woensdag hebben we ze een dagje bij laten komen maar op donderdag zijn we met een groep van acht Canadezen en vijf Hollanders naar Madurodam geweest. Aan het eind van de middag werden we door Paul en Caroline ontvangen met een hapje en een drankje en genoten we van de heerlijke Indonesische maaltijd.
Op vrijdag hebben onze neven Paul en Leks de Canadezen meegenomen naar de Maasvlakte inclusief een bezoek aan de Maeslantkering.
De zaterdag was gereserveerd voor de reŁnie. Ik heb George en Brenda in Poeldijk bij ome Aad afgezet en van daaruit zijn zij met een flinke groep naar De Lier gevaren. Daar waren uiteindelijk 80 familieleden bijeen om in een gezellig sfeertje bij te praten, kennis te maken, iets te eten, wat te drinken en afspraken te maken.
Op zondag hadden we een relaxdag ingelast maar daarna begon een druk programma. Ik ben met ze op stap geweest en in de tussentijd kon Maja haar rust nemen en thuis het een en ander voorbereiden. De maandag werd benut voor een bezoek aan George en Ria. Neef Frans kwam ook nog even op de fiets langs en met zijn kennis van de zelfontspanner konden we zelfs een groepsfoto maken.
De overige Canadezen verbleven in Herkingen in het vakantiehuis van Grť en Piet. Dinsdag was de verjaardag van Glen en we zijn hem wezen verrassen met een taart met daarop de groepsfoto van de reŁnie. Gezamenlijk hebben we bij de haven een cachemulti gelopen waarbij na lang zoeken uiteindelijk het kokertje in het water onder een steiger belandde. Met stokken was het niet bereikbaar maar Tenaisha had de oplossing. In het vakantiehuis waren een paar schepnetten en met ťťn daarvan kon het kokertje worden opgevist. In de avonduren werden wij door George en Brenda mee uit eten genomen. Aan het einde van onze wandeling door het Rosarium moesten we ons haasten om vůůr de ergste regen in het restaurant te arriveren.
Op woensdag hadden wij de Canadezen en de Aussies bij ons thuis uitgenodigd voor een afternoonparty. Tim was vanaf zijn logeeradres in Hoek van Holland op de fiets gekomen. Naast een paar leuke presentjes voor Joris kregen wij van de Canadezen een fraai ingelijst glaswerk cadeau. Dia en Aad warmden ons alvast een beetje op voor een bezoek aan hen met een DVD over Australische nationale parken. Helaas begon het tijdens het hapjesbuffet zachtjes te regenen en hebben we het dessert binnen moeten serveren. De tussentijd hebben we overbrugd door de film van onze tocht door westelijk Canada in 1978 te vertonen. De regen bleef behoorlijk aanhouden en Tim is uiteindelijk door de andere Canadezen met de auto thuis afgeleverd.
De donderdag werd een drukke dag. Via ome Aad waren we uitgenodigd bij Jan Olsthoorn, die in Naaldwijk een gigantische Amerikaanse ranch heeft gebouwd. Hij heeft daar een zeldzaam ras Amerikaanse koeien en dat was vooral voor Glen erg interessant. Daarna waren we te gast bij Leny en Cees, waar dochter Linda en kleinzoon Boris ook even langs kwamen.
De vrijdag werd besteed met het bekijken van het Varend Corso. Ellen had door middel van een rij stoelen een ruime plek langs de Zweth gereserveerd. Vanaf hun huis was het lopend goed bereikbaar en met een groot gezelschap hadden we daar een prima uitzicht op de lange stoet van allerlei Westlands varend spul. Net als bij Madurodam hadden de dochters van ome Aad de catering uitstekend voor elkaar. Maja was deze keer ook van de partij en na afloop zijn we met alle Canadezen naar Marlee en Kees gereden. Ook daar werden we in de watten gelegd met een uitgebreid hapje en een drankje.
Op zaterdag kwam er een einde aan de logeerpartij. De Canadezen vertrokken naar Brabant om hun familie van de kant van tante Jo te ontmoeten en voor een bezoek aan de Floriade in Venlo. Glen had voor hun verblijf in Nederland een flinke bus gehuurd, die door de overige Canadezen al snel 'milktruck' werd genoemd. Daarmee hebben ze George en Brenda bij ons opgehaald en na een laatste kopje koffie vertrok het hele gezelschap.

Een selectie van de opnamen tijdens onze uitstapjes is te zien door op de groepsfoto met het speciale reŁnie-onderschrift te klikken.

Terug naar WeblogTerug naar boven Startpagina

6-8 juli 2012
Weekend Berg en Dal

De traditie om bij het einde van het schooljaar een weekendje met Ria en Gerrit weg te gaan, was weer in ere hersteld. Maja had de omgeving van Nijmegen op het oog en na wat zoekwerk viel de keuze op hotel Het Holthurnsche Hof in Berg en Dal. Wij zijn vrijdagmorgen rond 10:30 uur vertrokken en na een koffiestop waren we om ongeveer 13:00 uur bij het hotel. De kamer was nog niet klaar en dus hebben we de fietsen afgeladen voor een stukje fietscachen richting Groesbeek. Onze eerste cachestop was bij de Canadian War Cementry, een begraaf- en gedenkplaats voor omgekomen Canadese soldaten in de tweede Wereldoorlog. Heel indrukwekkend en het hele terrein was ontzettend goed verzorgd. De fietsroute liep over de Zevenheuvelenweg, die zijn naam met ere draagt. In Groesbeek hebben we geluncht en op de terugweg hebben we bij de Heilige Landstichting nog een paar caches gevonden. Terug in het hotel hebben we de Touretappe op de TV bekeken, waarna Ria en Gerrit ook arriveerden. Zij hadden een kamer naast de onze en zo konden we gemakkelijk van ons terras een gemeenschappelijke plek maken. In ons arrangement zat ook het diner en dat hebben we in alle rust verorberd. Daarna hebben we nog even TV gekeken en zijn we onder de spreekwoordelijke wol gekropen.
Na het rustige ontbijt zijn we op weg gegaan naar een multi door de Ooijpolder. We deden dat via de route van een andere multi, die in Groesbeek start en waar Maja en ik gisteren alvast twee waypoints met vragen hadden bezocht. In Beek hebben we op een terrasje een stop met koffie/thee en iets lekkers ingelast. Tijdens het fietscacherondje hebben nog wat bijvangst aan caches gezocht. Bij de cache bij het kerkje in Persingen was een expositie met kraampjes buiten en een deel van de activiteiten binnen in de kerk aan de gang. Desondanks is het gelukt om het kokertje te spotten en ongezien weer terug te plaatsen. Gerrit ontdekte in de hal van de kerk een standbeeld van Joris en de draak, het lijkt wel dat je die nu steeds vaker tegenkomt. De eindcache van de multi was aan de Waalkade in Nijmegen. Dat gaf ons meteen de gelegenheid om daar op een terras te lunchen. Het weer had zich, ondanks de wat sombere voorspelling, de hele dag van een zonnige kant laten zien. Terug in het hotel hebben we heerlijk relaxt TV gekeken en koffie/thee gedronken. De dames waren wel heel erg geconcentreerd met dat relaxen bezig want tijdens de Tourreportage zijn zij beiden in slaap gevallen. Voor het diner had Maja een paar mogelijkheden bekeken. We zijn op de fiets naar het dorp gereden en bij restaurant In geuren en kleuren hebben we heel gezellig op het overdekte terras van een uitstekende en uitgebreide maaltijd genoten.
Op zondagmorgen werden we wakker met een flinke plensbui. Het zag er naar uit dat de voorspelling van een regendag werkelijkheid zou worden. De buienradar op de computer en de app met buienalarm op de telefoon van Ria gaven ons bovendien weinig hoop. Na het ontbijt hebben we dan ook unaniem besloten om de auto in te laden, de fietsen erop te zetten en naar huis te rijden. Dit is tijdens een min of meer droog moment gelukt. We beseften wel dat we het gisteren ontzettend hadden getroffen met het weer. Ondanks het natte einde kijken we met voldoening terug op een geslaagd uitje.

Dat is goed te zien in de fotoselectie, die je kunt bekijken door op onderstaande foto met uitzicht over de Ooijpolder te klikken.